2007-06-10

八萬五之炒炒炒


生治港8年,唔少人都認同佢最大「功勞」一定係八萬五,今日我只想講句公道話,首先我並非撐起佢,我絕對覺得由佢治港係最大錯誤,唔多唔少佢有一大部份責任。

剛推八萬五時,亞洲金融泡沫爆破,香港一沉不起,香港最重要嘅賺錢棋子~地產業更一落千丈,你可以話幸運之神從來無降臨董生身上。但無八萬五,香港係咪就可以避過呢場風暴?我只會答,無可能,只係唔會有人於未到谷底時入市,繼而趕上成為負資產的尾班車,正確來說,係無咁多人負資產。

推出八萬五前,我明白董生原意係好,的確佢想更多人可以自置物業,最後更可減省唔少公共屋宇開支,長遠來說,壓抑樓市係應該,因為由英治時代,炒樓已經被普羅大眾視為賺快錢嘅機會,唔少人當香港地產係一隻金蛋,有幾多個係自住?無人知!但起碼知道有一大部份人係靠呢樣賺大錢,由樓換樓,錢搵錢。從而得知,香港大部份所謂嘅炒家(大部份中產)都係無咩實銷產業,到金融風暴時,呢個炸彈隨住董生嘅八萬五一齊爆破。呢個除咗係董生責任外,其實有唔少炒家都要孭飛,搵夠就收手啦,明知係個死井都係要死挖爛挖,你可以話董建華唔應該亂叫人入市,但相信香港無咩人會知道個市會跌到咁嘅地步,唯有董生去負起最大責任。

好多人都只會記得八萬五係董生嘅產物,但唔好忘記施政報告出前,呢個政策係梁振英建議,於早前,八萬五計劃係港英時代留低嘅包袱,只係由董建華未審慎作出評估後而拆開嘅巨型炸彈,炸彈拆前就已經知道香港樓市供過於求,點可以亂咁拆呢?要壓抑樓市方法好多,只係一直以來官商包庇,你壓個市,唔驚比班撐住香港嘅地產商插爆?可以話當其時政府處於兩難局面。到最後八萬五不了了之,負資產個個申冤,但班炒家有無諗過,你自住的話會有咁多麻煩咩?由你買層樓或供層樓時,就知道物業實質價值,你自住唔會有問題架喎!既然要怪人,咁呢班人有無諗過自己有幾咁笨?比堆錢你未知係咪賊贓就貪咗先,最後咩都無係應該喎,呢D叫做教訓,賴人前唔該反省一下,責任人人都有,家下得你慘淡收場咩?政府救市一樣唔知用咗幾多方法,一樣唔知用咗幾多錢去填!

到今日,樓市當旺,已經回復到九七高企時嘅水平,但究竟有幾多人會識驚呢?真係以為無咗八萬五就無事,唔好咁幼稚啦,大陸而家金融一樣蘊釀住小泡沫,爆起上黎,雖然未必爆得死你,但蝕多蝕少都係蝕。就算大陸宏調壓得住,都唔代表地價長期高企,一樣會有調整期,差在早定遲,差在班地產商想賺到幾時,佢地終有日會嫌地貴,終有日樓價會回落,永遠佢地先係贏家,投資唔係淨係睇自己,睇下大局啦,係唔係都炒炒炒,終有一日惡夢會再次降臨,只係下次會死幾多人。

2 則留言:

  1. o係其他blog望到你,所以路過呢度
    你又係睇左董生個訪問?
    尋日睇完董生個訪問,佢話自己用盡所能幫香港
    我好想知佢其實用盡乜野,佢根本就無能
    8萬5,人教佢就做,搞鋪勁出o黎又不知悔改
    又23條又胡仙案,天災人禍唔怪佢啦
    但單單呢幾樣就夠治佢死罪

    回覆刪除
  2. 董生無能係眾所周知,我只會覺得將香港比個小學生去管的話,搞成咁係應該,總好過而家果位奴才,佢只係一個交際官員,選前承諾古蹟保育,到當選後全部食言,一味討好班大權大勢嘅,甚至舔共!但又只可話佢好彩,股市當旺,樓價高企,係有錢賺就無人理佢

    回覆刪除