2007-08-29

天才與白痴

近日(其實唔係近日,絕對係old news)九歲神童入讀浸大數學系惹嚟唔少社會迴響,再加上之前十四歲果位妹妹仔,可以話變成香港熱門話題!今日聽收音機聽到,又有一個15歲學生於英國考獲12A*成績。短短一年間,香港出左三位神童,可喜可賀,又再證明香港人係面子緊要,最緊要有咁揚得咁揚,好似要話比全世界知,只係得香港會出神童!

其實問心,香港有如此資優嘅學生,我都感到少少自豪,特別見到果個稚氣未減嘅九歲學生時就特別覺得佢勁。一個九歲小朋友,可能仲食住糖睇卡通片,可能連自己為咩返學都未完全清楚,但呢位九歲小朋友竟然就尤如一個愛因斯坦再世的出現,繼而話比人聽「我要讀大學啦!」睇佢D對答確實比同年小朋友成熟,甚至比十四歲果位更識得諗,屋企人亦算係比較低調,無神童女咁浮誇(好老實,唔係偏見,14歲果位妹妹仔嘅屋企人好似出嚟做大戲咁)。雖然我唔係太贊成咁早入大學,但呢個小朋友確實厲害,而且以資優生提早入學的話,數學系總比讀醫好。

前幾日睇陶傑評論,內容就係講呢件事,而佢好明顯好反對個妹妹仔讀醫,首先,根據佢嘅評論,讀醫唔係一門技術,心理要素係好重要,唔係一個十幾廿歲剛讀完書走出嚟就可以應付到,醫生每一日都可能面對死人,面對死者家人,更有可能面對群眾,手上操縱或製成嘅,並非一件貨品,而係人命,好多剛廿歲出頭都未能去真真正正感受「死」呢個層次,要佢救人真係要諗諗。我都唔係無諗過呢個問題,我一開始就有諗有邊兩科係唔適合提早入學,一科係法律,另一科就係醫啦。我第一日收到消息,未睇報紙時已經諗「妹妹仔,你唔會諗住讀醫掛?」,真係點知,佢咁有大志,咁仁心仁術,學陶生話咁講「醫係一門哲學,而唔係技術」,哲學確實係無神童,而且細細個都未能完全理解,就算你IQ200,都唔代表你會學懂,就算你再努力參悟,未到你嘅層次就係未到!

真係我都好建議,妹妹仔,你先進修其他野罷啦,讀醫大個先去實行啦,如果你真係咁有理想,你都唔想呢個理想比你一手摧毀掛?我唔希望多年後於頭版見到你,但標題卻令人羞恥!

沒有留言:

發佈留言