2007-09-26

M型社會

大家都應該聽過由日本趨勢學家大前研一建立的新名詞「M型社會」,意思從字面去睇大概都會明,主要係指社會極端發展而產生出斷層,在缺乏中產的社會就稱為M型社會。

幾年前,日本經濟陷入崩潰,出現了富者越富、貧者更貧的局面,而原本應有嘅中產階層就變得越嚟越少,喺呢種唔健康嘅發展下,經濟一落千丈,市民生活變得更艱辛,消費力更逐漸下降。到近年,呢個新興名詞活躍於港台兩地,原因同當年日本一樣,唯一不同的是,日台兩地都有大量政策去應對,只剩香港繼續做佢嘅鴕鳥,乜都扮唔知。

不過我今次最主要想講唔係經濟,而係整個社會型態,就好似青少年問題、品格或人際關係等,就好似近年港女與港男嘅鬥爭開始白熱化,大家都以極端態度去力數對方,不論大家係唔係對方所講嘅港男或港女,點都插左先算,係咪社會太自由或互聯網嘅強大而引致自我權力過剩,大家都變得太自私?就連傳媒界都變得愛理不理,繼續鼓吹呢種對立。

到幾個月前,我返過小學母校睇數學比賽,觀戰後我真係啞晒,我雖然最憎讀數,但以前比賽時,最多只會搶得唔夠人快,但一定無錯,亦都無而家D小朋友諗咁鬼耐。到之後就同返以前教過我嘅老師傾下呢個問題,佢都話而家小朋友好難教,一係聰明得滯,一係蠢到連26個英文字母都唔記得(記住係5年班學生),學校又唔俾搞小班或精英教學,搞到聰明嘅人都要比蠢果堆拖住,最後一拍兩散。聽完之後真係擰晒頭,心諗:「我諗真係唔應該生細路仔。」

其實好難理解點解會有呢種現象,以上都只係少部份例子,大家有時留意下,而家真係好多野只有黑白一樣,灰色就差不多搵唔到,唔好話再有其他顏色啦。就算只係經濟變成M型,都叫有方法救,但而家睇住個香港一年比一年差,真係好難想像數十年後。

1 則留言:

  1. 其實唔止香港變成咁,只係香港比較嚴重

    回覆刪除